جستجو
موضوعات
آموزش درسهای کتاب زبان انگلیسی دوم راهنمایی (درس 1 الی 10)
انگلیسی دوم راهنمایی درس 1
درس اول |
دستور زبان يا گرامر اين درس در مورد رنگ ها مي باشد. در اين درس شما مي آموزيد كه چگونه رنگ چيزي را بپرسيد يا اگر رنگ چيزي از شما پرسيده شود چگونه پاسخ بدهيد. به نكات زير توجه كنيد: |
نكته ها : |
red car اتومبيلِ قرمز |
2 – بعد از فعل هاي is و are نيز مي توان به صورت زير رنگ را بيان كرد. |
This car is red. اين اتومبيل ، قرمز است. |
3- براي پرسيدن رنگ چيزي از عبارت what colour is براي حالت مفرد و از عبارت what colour are براي حالت جمع در ابتداي جمله استفاده مي كنيم |
What colour is this car? اين اتومبيل چه رنگي است؟ |
4 – شما با رنگ هاي زير آشنا هستيد. |
Black سياه |
تمرين |
Those are ……..
This is ……….. This is a red fish. |
2 – پاسخ دهيد : |
What colour are these pencils? |
3 - جملات زير را با what colour سؤالي كنيد. |
That shirt is yellow. |
منبع: www.majazionline.ir
انگلیسی دوم راهنمایی درس ۲
درس دوم |
دستور زبان |
دستور زبان يا گرامر اين درس مربوط به عبارت هايي است كه با There is و There are شروع مي شوند. همچنين شما در اين درس مي آموزيد كه چگونه اين عبارت ها را منفي و سؤالي كنيد. |
نكته ها : |
1 – عبارت There is به معناي «وجود دارد» براي حالت مفرد مي باشد. There is a book on the table. پنج كتاب روي ميز وجود دارند There are five books on the table. |
2 - براي سؤالي كردن عبارت هايي كه با There is يا There are شروع مي شوند، بايد از Is there و Are there در ابتداي جمله استفاده كنيم. |
آيا يك كتاب روي ميز وجود دارد؟ Is there a book on the table? آيا پنج كتاب روي ميز وجود دارد؟ Are there five books on the table?
طرز و روش جواب کوتاه yes به سؤالی که با Is there و یا are there شروع میشود برای جواب کوتاه دادن با Yes به سوالی که با Is there و یا are there شروع میشود ابتدا Yes را مینویسیم و بعد از آن ویرگول اضافه می کنیم، سپس جای is و یا are را با there عوض میکنیم. یعنی از حالت سوالی خارج می کنیم .بقیه جمله را هم حذف می کنیم. مثال: ?Is there a book on the table .Yes,there is ?Are there two saolkdiers in the picture .Yes,there are
به این سوالات پاسخ کوتاه مثبت دید. (1)?Is there a map on the wall (2)?Are there five ships in the picture جواب: (1).Yes, there is a map on the wall (2).Yes, there are five ships in the picture
طرز و روش جواب کوتاه و کامل دادن همزمان با Yes در این مورد باید گفت باید گفت ابتدا جواب کوتاه را مانند آنچه در بالا گفتیم مینویسیم و سپس در جلوی این جواب کوتاه، جواب کامل را با عوض کردن جای is و یا are با there می نویسیم و این بار برعکس جواب کوتاه کل جمله را مینویسیم . البته چنین جمله ای را با باید با حرف بزرگ شروع کنیم. مثال: ?Are there two boys in the picture .Yes, there are.There are two boys in the picture
به این سوالات با Yes پاسخ های کوتاه و کامل دید. (1)?Is there a map on the wall (2)?Are there five ships in the picture جواب: (1).Yes,there is. there is a map on the wall (2).Yes, there are. There are five ships in the picture |
3 – براي منفي كردن اين عبارت ها از There isn’t و There aren’t استفاده مي كنيم. |
طرز و روش منفی کردن there is و there are برای منفی کردن there is و there are به آخر is و یا are کلمه not اضافه می کنیم. .There is a book on the table .There is not a book on the table
.There are two books on the table .There are not two books on the table
این جملات را منفی کنید. (1).There is a spoon on the table (2).There are many boys in this school جواب : (1).There is not a spoon on the table (2).There are not many boys in this school
طرز و روش جواب کوتاه و کامل دادن همزمان با No در این مورد باید گفت باید گفت ابتدا جواب کوتاه را مانند آنچه در بالا گفتیم مینویسیم و سپس در جلوی این جواب کوتاه، جواب کامل را با عوض کردن جای is و یا are با there و منفی کردن آن می نویسیم و این بار برعکس جواب کوتاه کل جمله را مینویسیم . البته چنین جمله ای را با باید با حرف بزرگ شروع کنیم. مثال: ?Are there two boys in the picture .No, there aren't.There aren't two boys in the picture
به این سوالات با No پاسخ های کوتاه و کامل دید. (1)?Is there a map on the wall (2)?Are there five ships in the picture جواب: (1).No,there isn't. there isn'ta map on the wall (2).No, there aren't. There aren't five ships in the picture
طرز و روش جواب کوتاه No به سوالی که با Is there و یا Are there شروع میشود.
جواب کوتاه No به سوالی که با Is there و یا Are there شروع میشود. ابتدا No را مینویسیم و سپس شکل منفی There is و یا There are را بعد از ویرگول مینویسیم.بقیه جمله را هم حذف می کنیم. مثال: ?Is there a pencil on the table .No, there isn’t
تمرین: این سوالات پاسخ کوتاه منفی دید. (1)?Is there a map on the wall (2)?Are there two ships in the picture جواب : (1).No,there isn’t (2).No there aren’t
چگونه جمله ای را که there is و یا there are دارد را با what (چی - چکاره) سوالی کنیم؟ برای این کار ابتدا what را مینویسیم و سپس کلمه مورد سوال what را حذف میکنیم.سپس جمله باقی مانده را سوالی میکنیم و در جلوی what مینویسیم.و در آخر علامت سوال را نیز اضافه میکنیم. .There is a pen on the book ?What is there on the book
.There are two pens on the book ?What are there on the book
این جملات را با what سوالی کنید. (1).There is one car in the picture (2).There are two books under the table جواب: (1)?What is there in the piture (2)?What are there under the table
فرق بین there is و it is There is یعنی وجود دارد ولی it is یعنی آن هست. مثلا اگر کسی بخواهد بگوید توی کلاس درس یک تخته سیاه هست باید بگوید: .There is a black board in the classroom اما اگر کسی بخواهد بگوید آن یک تخته سیاه است می گوید: .It is a black board تمرين : |
|
۱ - براي پاسخ هاي داده شده سؤال مناسب بسازيد. |
Yes , there is a teacher in the classroom. |
2- پاسخ كوتاه و كامل بدهيد . |
Is there a taxi in the street? |
انگلیسی دوم راهنمایی درس ۳
درس سوم | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
آموزش صفات ملکی توجه: قبل از پرداختن به صفات ملکی بهتر است ابتدا ضمایر فاعلی را یکبار دیگر یادآوری کنیم.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
دستور زبان يا گرامر اين درس درباره «صفت ملكي» مي باشد. «صفت ملكي» كلمه اي است كه قبل از اسم مي آيد و مالكيت را بيان مي كند. شما در اين درس با آپاستروفs يا s' نيز آشنا مي شويد. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
نكته ها : | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
صيغه هاي مفرد
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
مقایسه بین صفات ملکی و ضمایر فاعلی:
اين صفات ملكي قبل از اسم مي آيند و مالكيت آن شيء را بر انسان بيان مي كنند. مانند: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
My car اتومبيل من | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- حالت ديگر بيان مالكيت استفاده از s' مي باشد. s'مالكيت به اسم شخص مي چسبد و بعد از آن نام شيء مورد نظر آورده مي شود. مانند : | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ali's book كتابِ علي | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 – هرگاه بخواهيم بپرسيم چيزي مال چه كسي است از كلمه whose در آغاز جمله استفاده مي كنيم. به اين ترتيب كه ابتدا whose سپس نام شيء مورد نظر و سپس فعل is يا are و سپس ضمير آن شيء را مي آوريم. مانند : | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Whose car Is that ? آن اتومبيل مال چه كسي است | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
تمرين | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1) Mr Amini has a car. …….car is blue. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- براي پاسخ هاي داده شده، با استفاده از كلمه پرسشي whose سؤال بسازيد. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1)………………? My shoes are black. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 – با استفاده از صفت ملكي يك جمله جديد بسازيد. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1) They have a ball. It is white. |
منبع: www.majazionline.ir
انگلیسی دوم راهنمایی درس ۴
درس چهارم | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
اين درس بيشتر درباره ساعت و نحوه پرسيدن ساعت و چگونگي پاسخ دادن در ساعت هاي مختلف مي باشد. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
توجه: قبل از یاد گرفتن ساعت بهتر است اول عدد را یاد بگیریم. چون بدون دانستن عدد( حداقل یک تا صد) گفتن ساعت بسیار مشکل و غیر ممکن است. اعداد از یا تا صد
برای گفتن بیست و یک تا سی به این روش می گوییم.
برای بقیه مثلا از سی تا صد همانند بالا ادامه می دهید.
نكته ها : | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 – براي پرسيدن ساعت از عبارت ?What time is it استفاده مي شود كه معني آن «ساعت چند است؟» مي باشد. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 – اگر در پاسخ ساعت كامل باشد يعني بدون دقيقه و ثانيه باشد . مي گوييم : | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
It's one o'clock ساعت يك است | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- اگر ساعت کامل نباشد يعني دقيقه داشته باشد مي توان به دو صورت آن را خواند. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
روش اول اين است که بعد از It's ابتدا ساعت و سپس دقيقه را بگوييم مثلا ًاگر ساعت پنج و بيست دقيقه باشدمي گوييم: It's five twenty.
روش دوم اين است كه بگوييم بيست دقيقه از پنج گذشته است: It's twenty minutes past five. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 – اگر 15 دقيقه ( يك ربع) از ساعت گذشته باشد يا به ساعت مانده باشد مي توان در بيان ساعت از كلمه a quarter يعني يك ربع استفاده كرد. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
مثلاً اگر ساعت دو و پانزده دقيقه باشد. مي گوئيم : It's a quarter past two. اگر ساعت پانزده دقيقه مانده به دو باشد مي گوييم : It's a quarter to two. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 – اگر 30 دقيقه (نيم ساعت) از ساعت گذشته باشد مي توان در بيان ساعت از كلمه half يعني نيم استفاده كرد. مثلاً اگر ساعت دو و سي دقيقه باشد مي گوييم : | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ساعت نيم (30 دقيقه) گذشته از دو است. It's half past two. پرسيدن ساعت
بيان ساعت راههاي مختلفي براي بيان ساعت وجود دارد: ۱- استفاده از past و to
وقتي عقربه دقيقه شمار دقيقاً روي 5، 10، 15، 20 و ... قرار نميگيرد (مثلاً 12، 24 و ...) در اينصورت از minutes استفاده ميشود:
2- استفاده از ساختار hour+minutes: It's 7.30 (seven thirty) It's 5.25 (five twenty-five) It's 2.42 (two fourty-two) It's 9.53 (nine fifty-three) 3- استفاده از o'clock وقتي ساعت کامل ميشود (عقربه دقيقه شمار دقيقاً روي 12 قرار ميگيرد)، از o'clock استفاده ميشود: It's two o'clock 4- استفاده از a.m. و p.m. وقتي بخواهيم روز يا شب را مشخص کنيم از a.m. (براي روز) و p.m. (براي شب) استفاده ميکنيم:
|
انگلیسی دوم راهنمایی درس ۵
درس پنجم | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
دستور زبان | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
گرامر اين درس درباره فعل امر در زبان انگليسي است. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
نكته ها | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 – زماني كه از كسي مي خواهيم كه كاري را انجام دهد يعني به او امر مي كنيم. در اين موقع از فعل امري استفاده مي كنيم. براي امر كردن ابتدا فعل مورد نظرمان در آغاز جمله مي آوريم و سپس بقيه جمله را بيان مي كنيم. مانند Open the door. در را باز كن | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 – براي اينكه فعل امر را مؤدبانه تر بيان كنيم مي توانيم در ابتدا يا انتهاي جمله از كلمه please به معناي «لطفاً» استفاده كنيم. مانند | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Please open the door. لطفاً در را باز كن Open the door, please. لطفاً در را باز كن | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 – هنگام استفاده از please در انتهاي جمله امري بايد قبل از آن علامت كاما گذاشته شود. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 – هنگامي كه بخواهيم فعل امري را به شكل منفي بيان كنيم قبل از فعل از كلمه don’t استفاده مي كنيم. مانند : | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
لطفاً در را باز نكن Don’t open the door , please | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
تمرين | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1) look – black board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
۲ – با كلمات داده شده يك جمله بسازيد : | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1) please- sit – don’t – desk – on – the . منبع: www.majazionline.ir انگلیسی دوم راهنمایی درس ۶ درس 6 - انگلیسی دوم راهنمایی
منبع: www.majazionline.ir انگلیسی دوم راهنمایی درس ۷
|
1625 | دوشنبه 25 آذر 1392 | majazionline | نظرات (0) | موضوع(کتابهای متفرقه انگلیسی)(زبان دوره راهنمایی) |
مطالب مرتبط
آخرين مطالب ارسالي
-براي پاسخ سريع لطفا با شماره 09304293050 تماس بگيريد
1 - نظرات اسپم و تبليغاتي تاييد نخواهد شد.
2 - فقط نظراتي که جنبه عمومي داشته باشند تاييد و منتشر مي شوند.
3 - نظرات فينگليش تاييد نخواهند شد.
4 - هرگونه درخواست و يا حل مشکلات فقط در انجمن امکان پذير است.
5 - لطفا انتقادات و پيشنهادات و همچنين درخواست هاي خود را از بخش هاي تماس با ما و درخواستي ها ارسال نماييد.