جستجو
موضوعات
آموزش درسهای کتاب زبان انگلیسی سوم دبیرستان(درس 1 الی 6)
انگلیسی سوم دبیرستان درس 1
عبارت هاي اسمي (Noun clauses) | ||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||
اكنون به چند مثال از اين مورد توجه كنيد: | ||||||||||||||||||||
من نمي دانم او چه وقت منزل را ترك كرد. I don’t know when she left home. (قضيه اسمي)Noun clause من نمي دانم چه كسي نامه ها را تايپ مي كند. I don’t know who types the letters.( Noun clause) او مي داند من ديروز چه كسي را ملاقات كردم She knows whom I met yesterday.( Noun clause) آنها (ايشان) مي دانند من كجا زندگي مي كنم. They know where I live. (Noun clause) 3 – همانطور كه در مثال هاي بالا مشاهده مي كنيد عبارت هاي اسمي با كلماتي مانند when (چه وقت)، who (چه كسي)، whom(چه كس را) و where(كجا) آغاز مي شوند. اين كلمات در اينجا نقش حرف ربط را دارند كه قضيه اسمي را به بقيه جمله وصل مي كنند. | ||||||||||||||||||||
فرق بین حروف ربط و کلمات پرسشی: به این سؤال و جواب توجه بفرمائید: آنها چه خواهند گفت؟ ?What will they say من نمیدانم انها چه خواهد گفت؟ .I don’t know what they will say در جمله اول چون what جمله را سؤالی کرده است و در اول جمله هم آمده است پس کلمه پرسشی است. اما در جمله دوم what دیگر کلمه پرسشی نیست، بلکه حروف ربط است چون جمله دوم یعنی they live که عبارت اسمی است را به جمله ماقبل خود یعنی I dont know ربط داد. لازم به ذکر است عبارت اسمی (مانند: they live) در این جمله مثل اسم است مثال: ?I don’t know what they will say
حتی می توانیم بجای آن از ضمیر it استفاده کنیم مثال: ?I don’t know what they will say .I don’t know it توجه
باید بدانیم که عبارت اسمی ای که پس از حروف ربط می آید باید از حالت سؤالی خارج شود. ?Where do they live .I don’t know where they live اگر دقت کرده باشید do حذف شده و جمله به صورت they live یعنی مثبت در آمد.
فرق بین حروف ربط و کلمات پرسشی کدام است: با توجه به آنچه در بالا گفتیم گرچه شکل کلمات پرسشی و حروف ربط یکی است اما فرق آنها این است که اگر این کلمات در اول جمله بیایند و جمله را سوالی کنند کلمات پرسشی هستد اما اگر در بین جمله بیایند و قسمتی از جمله را به قسمت دیگر جمله ریط دهند حروف ربطی بحساب می آیند. طرز سوالی کردن جملاتی که دارای حروف ربط هستند. توجه : اگر جمله ای که دارای حرف ربطی باشد را بخواهید سؤالی کنید نباید کاری به حروف ربط و جمله بعد از آن داشته باشید. بلکه باید جمله قبل از حروف ربط را سؤالی کنید. مثال: .I know where they lived ?Do you know where they lived بنابر این همانطوری که ملاحظه کردید ما برای سؤالی کردن این جمله کاری به حرف ربط where و عبارت اسمی they lived نداشتیم و فقط جمله قبل از آن یعنی I know که حال ساده است را با do سؤالی کردیم و در آخر جمله علامت سؤالی گذاشتیم.
2) كاربرد be going to | ||||||||||||||||||||
1 – فعل be going to به معناي قصد داشتن يا خواستن مي باشد. I am going to stay here tonight. او قصد دارد فردا يك نامه بنويسيد. She is going to write a letter tomorrow. او قصد دارد اتومبيلش را بشويد. He is going to wash his car. ما قصد داريم در يك رستوران شام بخوريم. We are going to have dinner in a restaurant tonight. من معمولاً با اتوبوس به مدرسه مي روم اما امروز قصد دارم با تاكسي بروم. I usually go to school by bus but today I am going to go by taxi. 3 – مشاهده مي كنيد كه بعد از فعل (am/is/ are going to) فعل به صورت ساده مي آيد و كاري را كه قصد داريم در آينده انجام دهيم، بيان مي كند. | ||||||||||||||||||||
تمرين | ||||||||||||||||||||
1 – Do they know …..you live?
| ||||||||||||||||||||
پاسخنامه | ||||||||||||||||||||
|
لغات درس اول Allow = اجازه دادن recently = اخیرآ Single = تنها |
منبع: www.majazionline.ir
انگلیسی سوم دبیرستان درس ۲
کاربرد For در جمله | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
It + be+ adjective+( for+object) + infinitive (مصدربا+to(مفعول+(for+صفت+فعل It + be به جملات زير توجه كنيد. It is hard to believe this story. باور كردن اين داستان سخت است It is hard for me to believe this story. باوركردن اين داستان براي من سخت است It is necessary to have an end. داشتن يك هدف ضروري است. It is necessary for us to have an end. داشتن يك هدف براي ما ضروري است. It is not easy to answer these questions. پاسخ دادن به اين سؤال ها آسان نيست. It is not easy for him to answer these questions. پاسخ دادن به اين سؤال ها براي او آسان نيست. It is difficult to learn English. يادگرفتن انگليسي مشكل است. It is difficult for Mina to learn English. يادگرفتن انگليسي براي مينا مشكل است. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
تعریف جراند یا اسم مصدر:
همانطوری که از اسمش پیداست این کلمه اسمی است که از مصدر فعل درست میشود و همه خواص اسم را هم دارد.
طرز درست کردن اسم مصدر یا جراند. قواعد و روش درست کردن اسم مصدر یا جراند: اسم مصدر یا جراند را طبق الگوی زیر درست میکنیم. ing + مصدر بدن to=جراند یا اسم مصدر to learn = Learning یادگرفتن to drive = driving رانندگی کردن
2) Gerund (verb +ing) اسم مصدر | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 – در زبان انگليسي فرم ing دار فعل، gerund ناميده مي شود. فرم ing دار فعل، مانند يك اسم عمل مي كند بنابراين در جمله مي تواند نقش فاعل، مفعول يا مفعول حرف اضافه را داشته باشد.
Finding a job is difficult here. فاعل(finding) I enjoy climbing montains. مفعول(climbing) I was tired of walking. Of مفعول حرف اضافه(walking) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 – بعضي از فعل ها كه فرم ing دار فعل را به عنوان مفعول مي گيرند عبارتند از: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Avoid =خودداري كردن | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
استرس (stress) در زبان انگليسي در بيشتر ديکشنريها براي نشان دادن استرس (stress) از علامت ' استفاده ميکنند. گاهي هم از حروف بزرگ استفاده ميشود. به عنوان مثال به کلمههاي زير دقت کنيد: magazine /, letter /' در کلمه اول استرس روي سيلاب (يا بخش) سوم (-zine) و در کلمه دوم روي سيلاب اول (-let) قرار دارد. هر کلمه انگليسي که داراي دو يا چند سيلاب باشد، حتماً داراي يک سيلاب استرس دار نيز ميباشد: 'yellow (= YEL + low) sham'poo (= sham + POO) com'puter (= com + PU + ter)
تغيير استرس کلمات بسياري از کلمات در زبان انگليسي به دو صورت اسم و فعل (هر دو) به کار ميروند. تلفظ بسياري از اين نوع کلمات، چه به صورت اسم به کار روند و چه به صورت فعل هميشه يکسان است. مثلاً در کلمه sur'prise که هم به معني «غافلگيري» و هم به معني «غافلگير کردن» ميباشد، استرس همواره روي سيلاب دوم (-prise) قرار دارد. اما بعضي از اين کلمات دو حالتي، اسم و فعل هر کدام - از لحاظ محل قرار گيري استرس - تلفظي متفاوت دارند. مهمترين اين کلمات در جدول زير آورده شدهاند:
تمرين : | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 – It is not difficult for your English teacher…. English.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
پاسخنامه | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
انگلیسی سوم دبیرستان درس ۳ آموزش افعال دو کلمه ای تعرف افعال کمکی افعال دو کلمه ای فعل هایی هستند که از دو کلمه که عمدتا کلمه دوم به صورت حرف اضافه است تشکیل می شوند. مانند: روشن کردن Turn on
افعال دو کلمه ای چند نوع هستند انواع افعال دو کلمه ای : افعال دو کلمه ای به دو گروه تقسیم می شوند که عبارتند از افعال دو کلمه ای گروه A و گروه B
تعریف افعال دو کلمه ای گروه A : افعال دو کلمه ای گروه A جدا شونده هستند. یعنی مفعول اگر بصورت اسم باشد هم بین دو قسمت فعل و هم بعد از دو قسمت فعل می آید و اما اگر مفعول ضمیر مفعولی باشد فقط بین دو قسمت فعل می آید. مثال: .Turn on the TV .Turn the TV on .Turn it on
افعال دو کلمه ای گروه A را نام ببرید برخی از افعال دو کلمه ای گروه A: روشن کردن Turn on برداشتن Pick up تلفن زدن Call up پس دادن Give back در آوردن Take off پوشیدن Pun on خاموش کردن Pun on
یک مشکل که حل شدنی است :
تقریبا همین تعداد و یا بیشتر افعال دو کلمه ای گروهB هم داریم که برای حل تمرینات باید هر دو گروه را حفظ باشیم، چون این کار بسیار مشکل است. من به دانش آموزانم توصیه می کردم به یکی از سه روش زیر گروه A را حفظ کنند و هر فعلی که جزء گروه Aنبود پس حتما گروه B است. راه اول: به همین ترتیبی که افعال دو کلمه ای را نوشتم برای هر فعل جمله ای گفتم که جمعاً یک واقعه داستان وار و با ربط را بیان می کند که حفظ کردن آن آسان است. لطفاً چراغ را (Turn on) روشن کن گوشی را (Pick up) بردار به حسن (Call up) تلفن بزن به او بگو پولت را (Give back) پس می دهم حالا لباست را (Take off) در بیاور لباس خوابت را (Pun on) بپوش چراغ را هم (turn off) خاموش کن حالا برو بخواب .
راه دوم مورد بالا را به روش دیگری میگوییم. یعنی بجای تجمه فعل خود فعل را می گوییم.
لطفاً چراغ را (Turn on) کن گوشی را (Pick up) کن حسن را (Call up) کن به او بگو پولت را (Give back) میکنم حالا لباست را (Take off) کن لباس خوابت را (Pun on) کن چراغ را هم (turn off) کن و حالا برو بخواب .
و یا خلاصه افعال دو کلمه ای گروه A را بصورت شعر در آوردم که حفظ آن بسیار راحت است:
سه تا up در گروه A شدند جمع با دو on و دو تا off و give back هم هستند یک دنده و جدا شونده بسان حضرت عالی و بنده توجه:طبق شعر بالا همه آنهایی که up و on دارند و نیز give back گروه A و الباقی گروه B هستند و ضمناً جداشونده هم هستند.
تعریف افعال دو کلمه ای گروه B : افعال دو کلمه ای گروه B جدا نشونده هستند، یعنی مفعول چه اسم باشد و چه ضمیر مفعولی فقط بعد از دو قسمت فعل می آید. مثال : I am waiting for Ali I am waiting for him
افعال دو کلمه ای گروه B را نام ببرید افعال دوکلمه ای گروه B کدامند؟ برخی از افعال دو کلمه ای گروه B عبارتند از : نگاه کردن به Look at جستجو کردن برای Look for گوش دادن به Listen to با کسی حرف زدن Talk to/with صحبت کردن با Speak to صحبت کردن در باره Talk about فکر کردن درباره Think about منتظر ماندن برای Wait for مراقبت کردن از Look after
حرف اضافه + صفت مانند افعال دو کلمه ای گروه B است برخی از صفات با حروف اضافه خاصی می آیند که اولاً باید آنها را همراه با حروف اضافه شان بخاطر سپرد و ثانیا این گونه صفات مانند افعال دو کلمه ای هستند یعنی مفعول چه اسم باشد و چه ضمیر بعد از آنها نمی آید. مانند:
I am sorry about Reza I am sorry about him.
برخی از اینگونه صفات و حروف اضافه آنها عبارتند از: Similar to شبیه به Sorry about متاسف درباره Interested in علاقمند به Responsible for مسئول
توجه: سعی کنید این صفات را همراه با حرف اضافه شان حفظ کنید کلمات در هم زیر را مرتب کنید. (1) .Noise , for , he , responsible , is , the (2) .Car , for ,he , his ,is ,looking (3) .The , I , pencil , back , gave جواب: (1) .He is responsible for the noise (2) .He is looking for his car (3) .I gave back the pencil
لطفاً صفات بالا را با حرف اضافه شان حفظ کنید.
آموزش چند پسوند انگلیسی
برخی از پسوندهای اسم ساز : برخی از پسوند ها اگر به فعل اضافه شوند، آن فعل را به اسم تبدیل می کنند. مانند:
چند فرق بین اسم و فعل موقع حل تمرینات :
فعل بعد از فاعل می آید و تابع زمان های خوانده شده در سالهای گذشته است در حالیکه اسم بعد از صفات،بعد از صفات ملکی ( مانندmy،our ،his،و.......) بعد از حروف اضافه ( on، in، for،و.........)بعد از حروف تعریف ( the، a، an ) و بعد از فعل بعنوان مفعول بکار می رود.
مثال: به کار برد فعل inform یعنی اطلاع دادن در جملات زیر دقت کنید. .I informed him about the accident .I need your information about it inform چون در جمله اول پس از فاعل ( I ) آمد.بصورت فعل بکاربرده شد. inform در جمله دوم چون پس از صفت ملکی (your ) آمد بصورت اسم بکار برده شد.
تمرین: شکل صحیح افعل زیر و یا اسم آنها را در جملات زیر بکار ببرید. Migrate , invite , guide (1) .Your …………… was very helpful for me (2) .I…………. him to find his way in a short time (3) .They ………….. to another city in Iran last year (4) .I dont know anything about the ……………of birds
جواب: (1) Your guidance was very helpful for me (2) I guided him to find his way in a short time (3) They can migrate to another city in Iran next year (4) I dont know anything about the migration of birds
در جمله اول بر طبق مفهمم guidance آمد و بصورت اسم است چون بعد از صفت ملکی Your آمد در جمله دومی بر طبق مفهمم guide آمدو بصورت اسم است چون بعد از فاعل آمد. در جمله سومی بر طبق مفهمم migrate آمدو بصورت فعل است چون بعد از فعل کمکی can آمد.ساده است چون بعد از افعال کمک فعل بصورت ساده می آید. در جمله چهارمی بر طبق مفهمم migration آمدو بصورت اسم است چون بعد از حرف تعریفthe غخعق آمد.
تعریف، معنی فارسی و تلفظ لغات جدید کتاب زبان انگلیسی سال سوم دبیرستان درس 3 ,new words
منبع: www.majazionline.ir انگلیسی سوم دبیرستان درس ۴
آموزش نقل قول امری نقل قول چیست؟ نقل کردن حرف کسی دیگر را نقل قول می گویند.مثال: شخصی به دکتر میرود و دکتر به او میگوید :تو باید از پای راستت عکس بگیری. و حالا آن مریض به خانه میرود و حرف دکتر را به خانواده اش یا کسی دیگر نقل میکند او ممکن است بصورت نقل قول مستقیم نقل کند یعنی عین گفته دکتر را بگوید.یعنی اینطوری بیان کند. دکتر به من گفت تو باید از پای راستت عکس بگیری ویا حرف دکتر را بصورت غیر مستقیم میگوید.یعنی خودش بجای دکتر حرف میزند دکتر بمن گفت من باید از پای راستم عکس بگیرم
نقل قول امری چند نوع است؟
نقل قول امری نقل قول امری دو نوع است: 1- نقل قول امری مثبت 2- نقل قول امری منفی
نقل قول امری مثبت
I told Ali,”Open the door.”
نقل قول امری منفی I told Ali,”Don’t open the door.”
توجه: خود نقل قول های امری مثبت و منفی هر کدام دو شکال دارند:
1- نقل قول امری مثبت مستقیم She told me,”Wash the car.” نقل قول امری مثبت غیر مستقیم She told me to wash the car. 2- نقل قول امری منفی مستقیم She told me,”Don’t wash the car.” نقل قول امری منفی غیر مستقیم She told not me to wash the car.
طرز تبدیل نقل قول امری مثبت مستقیم به غیر مستقیم مثال: این نقل قول امری مثبت مستقیم را به غیر مستقیم تبیل کنید. She told Reza,”Clean the room.” ابتدا فل گزارش دهنده را می نویسیم She told reza را مینویسیم to و سپس کلمه She told reza to مینویسیم.To آنگاه ویرگول و علامت نقل قول یعنی گیمه را حذف میکنیم و خود جمله را بعد از She told reza to clean the room.
طرز تبدیل نقل قول امری منفی مستقیم به غیر مستقیم
مثال: این جمله امری منفی مستقیم را به غیر مستقیم تبیل کنید. She told reza,”Don’t lean the room.” ابتدا فعل گزارش دهنده را می نویسیم She told reza را مینویسیمNot to کلمه Don’t و سپس بجای She told Reza not to مینویسیم.not to آنگاه ویرگول و علامت نقل قول یعنی گیمه را حذف میکنیم و خود جمله امری را بعد از She told reza not to clean the room.
ترجمه، معنی فارسی و تلفظ لغات جدید کتاب زبان انگلیسی سال سوم دبیرستان درس 4 ,new words And so on و غیره Athlete ورزشكار Attract جذب كردن Award تقدیم كردن Basically به طور ابتدایی – به طور اساسی Bathroom حمام Bottom ته – آخر Boxing بوكس Bronze بزنز Celebration مراسم – آیین Committee كمیته – هیئت Competition رقابت Consist of … تشكیل شده از – شامل Control كنترل Cycle دوره – چرخه – سیكل Denmark دانمارك Depth عمق Encourage تشویق كردن Envelope پاكت نامه Force اجبار كردن – زور Fortune بخت Friendship دوستی Greece یونان Gymnastics ژیمناستیك Heat گرما Height ارتفاع Hold نگه داشتن Ice – hockey هاكی روی یخ Immediately فوراً Include دربرگرفتن – شامل بودن Individual شخص – فرد Instruction طریقه استفاده International ملی Lake دریاچه – استخر Length= طول Measure اندازه Medal مدال Meeting قرار ملاقات Olympic المپیك Organize سازمان دهی كردن Pair جفت Permit اجازه دادن Place مكان Plain مسطح – هموار Play a part in نقش داشتن در Religious مذهبی Serious جدی Shelf طبقه – لایه Silently بی صدا Silver نقره Site جا – مكان Skating اسكیت Skiing اسكی Snow – covered برف پوشیده So far تا اینجا – تاكنون Take part in شركت كردن در Team تیم – گروه Together = با هم Weekly هفتگی Width عرض Win برنده شدن Winner برنده Wrestle كشتی گرفتن Wrestling كشتی
تمرين : گزينه صحيح را از ميان گزينه هاي داده شده انتخاب كنيد. 1- I asked Mary ………..the room. پاسخنامه 3 6 2 1 3 7 3 2 3 8 1 3 4 9 4 4 2 10 2 5 منبع: www.majazionline.ir انگلیسی سوم دبیرستان درس ۵
آموزش معلوم و مجهول تعریف جمله معلوم چیست؟ اگر جمله ای انجام دهند کار فعل آن معلوم باشد آن جمله را معلوم میگویند.مثال: Ahmad washed the car yesterday. چون انجام دهنده کار است فاعل به حساب می آید. تعریف جمله مجهول : اگر جمله ای انجام دهند کار فعل آن معلوم نباشد ویا نخواهیم به عللی فاعل را بیاریم.by قبل از فعل ذکر کنبم آن را مجهول میگویند حتی اگر فاعل را در آخر بعد از .مثال: .Ahmad washed the car yesterday معلوم .The car was washed yesterdayمجهول .The car was washed by Ali yesterdayمجهول جمله های دوم و سوم مجهول هستند چون فاعل یا کننده کار قبل از فعل نیامد
قواعد و روش های ساختن جمله مجهول
مثال: .Nader opened the door yesterday .The door was opened yesterday .The door was opened by Nader yesterday
طرز فرمول و روش ساختن جمله مجهول دارای فعل کمکی
مثال: .Nader could open the door yesterday .The door could be open yesterday
مثال های دیگر
تمرین: کلمات در هم زیر را مرتب کنید. .door-opened-that-be-can- easily-very .in –forest-the -they-found-house-were-little-a- in جواب .That door can be opened very easily .They were found in a little house in the forest
new words, معنی فارسی لغات جدید کتاب زبان انگلیسی سال سوم دبیرستان درس 6 Action فعالیت – كار Activity فعالیت Airline خط هوایی Aspect نظر- جنبه – صورت Available در دسترس By means of توسط – به وسیله Block بلوك – ساختمان Capacity ظرفیت Central مركزی Chemist متخصص شیمی Come in داخل شدن Constantly پیوسته – همواره Deny انكار كردن Design طرح Disabled ناتوان Drug دارو Endeavour كار Entertainment نمایش – سرگرم كردن – تفریح Exactly دقیقاً Furthermore به علاوه Giant خیلی بزرگ Go straight on مستقیم برو Handleدستگیره In addition to علاوه بر Influence تأثیر گذاشتن Inform اطلاع دادن On your left سمت چپ شما Orbit چرخیدن Otherwise در غیر این صورت Perform اجرا Pocket sized سایز جیبی Process پردازش Programmable قابل برنامه ریزی كردن Project پروژه – برنامه Properly كاملاً Research تحقیق كردن Right – hand side دست راست Separate جدا كردن Series سری ها – پشت سر هم – مجموعه Spacecraft سفینه فضایی Success موفقیت Superhuman انسان فوق العاده – بالاتر از انسان Switch عوض كردن Task كا Tower برج Turn عوض كردن – چرخیدن Turning تعویض – چرخش Wind power قدرت باد Mars مریخ Human انسان
منبع: www.majazionline.ir |
3505 | سه شنبه 26 آذر 1392 | majazionline | نظرات (0) | موضوع(کتابهای متفرقه انگلیسی)(زبان دوره دبیرستان) |
در صورت بروز هرگونه مشکل در سایت یا دانلود فقط به شماره 09304293050 در تلگرام پیام دهید IDTelegram: @majazionline1